Η παράλειψη πρωινού μειώνει την ικανότητα μάθησης των παιδιών

Η Dr Katie Adolphus, στην νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Leeds, αναφέρει ότι τα παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο νηστικά είναι σε μειονεκτικότερη θέση μάθησης, σε σχέση με όσα λαμβάνουν πρωινό, γιατί δεν εφοδιάζεται ο εγκέφαλός τους με ενέργεια-“καύσιμα”.

Σύμφωνα με την Food Research and Action Center (FRAC) υπάρχει άμεση συσχέτιση ανάμεσα στην κατανάλωση πρωινού και στις σχολικές επιδόσεις, ενώ παράλληλα, καταγράφεται αύξηση της κατάθλιψης και της επιθετικότητας στα παιδιά, τα οποία νηστικά προσέρχονται και παρακολουθούν τα μαθήματά τους. Αυτοί είναι κάποιοι από τους λόγους που υιοθετείται σε πολλές χώρες, η πρωινή σίτιση των παιδιών στα σχολεία.

Η παρούσα βρετανική μελέτη έγινε σε μαθητές Γυμνασίου και είχε ως αντικείμενο την επίδραση που έχει η πείνα και η κατ΄εξακολούθηση παράλειψη πρωινού γεύματος, κατά τις ημέρες του σχολείου, στην ικανότητα μάθησης και στην αξιολόγηση των μαθητών.

Η εκτίμηση έγινε με βάση την βαθμολογία – σκορ εκατοντάδων μαθητών, στο GCSE (General Certificate of Secondary Education ), στις εξετάσεις αξιολόγησης στην ηλικία των 16 ετών.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι οι μαθητές που παραλείπουν συστηματικά το πρωινό γεύμα και παρακολουθούν νηστικοί τα μαθήματα τού σχολείου, υπολείπονται κατά 2 βαθμούς στην κλίμακα αξιολόγησης.

Στην Μεγάλη Βρετανία όπου έγινε η παραπάνω έρευνα, πάνω από 500.000 μαθητές είναι νηστικοί κατά την διάρκεια του σχολείου και αυτό, κατά τους εκπαιδευτικούς και την ερευνήτρια, επιδρά αρνητικά στην μαθησιακή τους ικανότητα.

Η παράλειψη του πρωινού γεύματος των παιδιών μπορεί να γίνεται για διάφορους λόγους. Η έλλειψη χρόνου των γονιών και των παιδιών, η αμέλεια, αλλά κυρίως, η οικονομική ανέχεια, επιδρά άμεσα στην υγεία και στην ικανότητα εκπαίδευσης των μαθητών. Ο Paul Whiteman, της ένωσης ΝΑΗΤ, αναφέρει ότι το φαινόμενο καθίσταται συχνότερο στους μαθητές απόρων οικογενειών, επισημαίνοντας την ανάγκη πρωινής σίτισης στο σχολείο.

Στο ενημερωτικό έντυπο της FRAC αναφέρεται ότι η παράλειψη πρωινού στους μαθητές σχετίζεται με:

Χειρότερες επιδόσεις στα μαθηματικά

Χείρότερη απομνημόνευση εικόνων

Περισσότερα λάθη

Χειρότερη μνήμη

Χειρότερες σχολικές επιδόσεις

Μεγαλύτερη πιθανότητα διαταραχών συμπεριφοράς και αδυναμία συγκέντρωσης ή διάσπασης της προσοχής.

Μεγαλύτερη πιθανότητα να χάσουν -επαναλάβουν κάποια σχολική τάξη τα παιδιά

Μεγαλύτερη πιθανότητα να σταματήσουν το σχολείο.

Ενδεικτικά θρεπτικά παιδικά πρωινά

  • τα δημητριακά με γάλα και φρούτο
  • ψωμί-γαλακτοκομικά (τοστ)- φρούτο
  • ψωμί-βούτυρο-μέλι-γάλα
  • αυγό -ψωμί-φρούτο

Στοιχεία:

https://frac.org/wp-content/uploads/breakfastforlearning-1.pdf

https://healthy-food-choices-in-schools.extension.org/breakfast-and-the-brain-how-eating-breakfast-impacts-school-performance/

https://www.independent.co.uk/news/education/education-news/breakfast-school-gcse-grades-children-austerity-leeds-university-a9209131.html

Σχετικά άρθρα